Výběr kurzů

Vyučované předměty

Přehled povinně volitelných předmětů vyučovaných v zimním semestru akademického roku 2023/2024

(Profilové předměty Historie)


Československo 1969-89 v mezinárodním kontextu a jeho historická reflexe

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB016 Garant: Pešek,J.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: -
Rozvrh: st 16:00 - 17:20, místnost YTAULA (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Kurz „Francouzština pro středně pokročilé“ volně navazuje na „Francouzštinu pro mírně pokročilé II“ (jejíž absolvování však není podmínkou pro přihlášení do přítomného kurzu). Úroveň znalosti francouzského jazyka by měla zhruba odpovídat úrovni A2. Kurz slouží k osvojení pokročilejších gramatických jevů a zlepšování komunikačních dovedností; pozornost bude rovněž věnována práci s úryvky z francouzsky psaných, humanitně-vědných textů. Budeme používat učebnici Latitudes 2 (Mérieux, Régine, Loiseau, Yves, Latitudes 2, Didier, Paris 2012) a pro gramatiku Mluvnici francouzštiny od Jitky Taišlové (Taišlová, Jitka, Mluvnice francouzštiny, Leda, Praha 2002).

"Český" antisemitismus – komparativní pohled (1848–1989)

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB038 Garant: Soukupová,B.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: 19. století, 20. století, menšina, česká národní identita
Rozvrh: út 16:00 - 17:20, místnost YT112 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Cílem kurzu je osvojit si základní jazykové dovednosti ve francouzském jazyce v rovině mluvení, čtení, psaní a poslechu. Po absolvování kurzu by měl být student schopný základní komunikace a porozumění ve francouzštině.Minimální aktivní účast - 75% (= maximálně tři absence).

Dějiny každodennosti I.

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB039 Garant: Zaoral,R.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: dějiny každodennosti, středověk
Rozvrh: čt 10:00 - 11:20, místnost YT112 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
The lecture course introduces the students to the theoretical basics and to the basic thematic direction of their master's degree program. Attention is paid to the beginnings, developments and current state of historical sociology, which are primarily observed with regard to the thinking of its main representatives (Weber, Elias, Tilly, Wallerstein, Eisenstadt, etc.). The aim of the lecture is to give students a comprehensive overview of the state and perspectives of historical sociology, to orient them in its basic questions and problems and to prepare them for further study of this field especially on the theoretical side.

Dějiny každodennosti I. (kombinovaná forma)

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB039K Garant: Zaoral,R.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: dějiny každodennosti
Rozvrh: nepravidelná výuka viz SIS
The lecture course introduces the students to the theoretical basics and to the basic thematic direction of their master's degree program. Attention is paid to the beginnings, developments and current state of historical sociology, which are primarily observed with regard to the thinking of its main representatives (Weber, Elias, Tilly, Wallerstein, Eisenstadt, etc.). The aim of the lecture is to give students a comprehensive overview of the state and perspectives of historical sociology, to orient them in its basic questions and problems and to prepare them for further study of this field especially on the theoretical side.

Dějiny kosmologie I.

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB019 Garant: Pražáková Seligová,M.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: -
Rozvrh: po 13:00 - 15:50, místnost YT121 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň) - sudé týdny
The lecture course introduces the students to the theoretical basics and to the basic thematic direction of their master's degree program. Attention is paid to the beginnings, developments and current state of historical sociology, which are primarily observed with regard to the thinking of its main representatives (Weber, Elias, Tilly, Wallerstein, Eisenstadt, etc.). The aim of the lecture is to give students a comprehensive overview of the state and perspectives of historical sociology, to orient them in its basic questions and problems and to prepare them for further study of this field especially on the theoretical side.

Dějiny rodiny v evropské společnosti I.

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB017 Garant: Pražáková Seligová,M.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: raný novověk, rodina
Rozvrh: čt 13:00 - 14:20, místnost YT221 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
The seminar will explore the field of historical memory studies. It is designed as transnational and comparativist. It will critically examine both the dominant and subversive versions of national histories in Central and Eastern Europe. The aim is to expose and analyse these clashing and competing national master narratives and to make students aware that they tended to exclude the people on broad social margins and their understanding of history. We will therefore ask who might have been relegated from the official memory. The seminar will stregthen students’ competences in working with analytical categories of difference (such as gender, class, religion, ethnicity, and generation) in order to foster their ability to think beyond national frames and to critically analyse Central and Eastern European societies and cultures, their past, present and historical memories. While the first part of the course will introduce historical memory and its national frames as discussed in current historiography, the second part will analyse selected narratives of early modern Central Europe employing various categories of difference.Course Overview:1) Introduction2) Key Concepts and Approaches in Memory Studies3) Historical Memory and Historical Amnesia4) National Frames of History5) Historians and “National Interests”6) Challenging traditional national historiographies I7) Challenging traditional national historiographies II8) Challenging traditional national historiographies II9) Conflicting Historical Narratives of Early Modern Period I10) Conflicting Historical Narratives of Early Modern Period II11) Conflicting Historical Narratives of Early Modern Period III12) Visualising Historical Master Narratives13) Final Discussion - ConclusionThe link to the quizz (October 13): https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=2naS4DT5hkC_CIgWogQUog985tDFY61DnSRaeqlg43ZUNU5TWjlJMUxXREw3SEFGQk1HU0NKVkxPTS4u

Dějiny stavitelství v 19. a 20. století: sociální, ekonomické a technologické aspekty moderní architektury I

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB054 Garant: Suchý,M.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: 19. století, 20. století, architektura, město
Rozvrh: čt 14:30 - 15:50, místnost YT003 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Traditional sociology was based on so called methodological nationalism, as when it non-reflectively identified the society with the national state. The aim of the lecture is to exceed this narrow conception and introduce a historical sociology of politics in a global context. The lecture is methodologically based on a theory of international relations and mainly on historical-sociological approaches toin the theory of international relations.

Etapy (výtvarné) moderny

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB026 Garant: Svoboda,A.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: 20. století, výtvarné umění
Rozvrh: po 11:30 - 12:50, místnost YT003 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
This course is the first part of a two-course series. Its aim is to provide you with an introduction to the brain, how it works, and what its neural and neurochemical mechanisms are that underlie behavior. The emphasis on mechanisms, structures, and concepts is designed to prepare you for the next course in the series, called “Brain and Behavior” (offered in the Summer semester) that makes use of the concepts learned in this course and applies them to complex motivated behaviors. It is also necessary for any other neuroscience-related courses, like Psychofyziologie a neuropsychologie (by Lenka Martinec Nováková), and courses that may be offered in the future, such as Hormones and Behavior, Drugs and Behavior, etc. Although the highly interdisciplinary material is drawn primarily from the subdisciplines of neuroscience, including neuroanatomy, neurophysiology, neuropharmacology, and neuroendocrinology, our ultimate interest is in behavior. How do we understand behavior on the basis of its biological mechanisms? The course is divided into three units with an equally-weighted examination at the end of each. In the first unit, we will examine the gross structure and function of the nervous system and neuron, with an emphasis on the mechanisms by which nerves send information over long distances. The second unit examines the electrochemical connections between nerve cells and the way that those connections convey information from one cell to another and across networks of nerve cells. You will be exposed to concepts developed in molecular biology, and the way that neurobiologists have applied those concepts to the neuron. The third unit will focus on neurochemical pathways in the brain, neuroendocrinology, and the organization of the autonomic nervous system. This section will conclude by exploring the way in which sensory information is transmitted in the brain using the chemical senses of taste and smell as examples. Students who know psychology solely as a social science will likely find the early part of this course challenging. This is to be expected in any course in which the terminology and concepts are entirely new. But by learning this “alien” terminology of neurobiology and building up your understanding of new concepts in a step-by-step manner, you will come to view psychology from a different, more biological perspective, and you will have acquired an overview of neuroscience in the process. There is no required textbook. The lectures will provide you with all the necessary material. However, if you would like a book, I can recommend the introductory neuroscience textbook by Bear, M.F., Conors, B.W., and Paradiso, M.A. (2015). Neuroscience: Exploring the brain (4th Ed), Lippincott, Williams & Wilkins, Baltimore. I include the corresponding chapters to each lecture in the syllabus (called “BCP”; see below). It is very important that you do not fall behind in the lectures because cramming before the exams will tend to drive you crazy and really won't help you understand the information. I will do my best to help you understand what you have read and will be available for office hours by appointment. I encourage questions from the class during lectures. I tend to lecture quickly because there is quite a lot to cover. I would strongly suggest that you pair up with one or two other students and form a study group to go over the information.

Folklor jako historický pramen

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB055 Garant: Šalanda,B.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: -
Rozvrh: čt 11:30 - 12:50, místnost YT117 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Uvedení k filosofii je v tomto kurzu předváděno na základě rozdílů mezi archaickou a moderní společností, na základě rozdílu mezi společenstvím žijícím v mýtu a společenstvím, v němž se mýtus stane alternativním a následně se rozpadá. Mýtus je zde vykládán jako symbolická forma, pro níž platí, že zde není místo pro otázky, a filosofie vzniká jako prostor pro otázky, reaguje na rozpadající se mýtus a usiluje nalézt novou pevnou půdu pod nohama. Filosofie je vždy skrze jazyk, je to jiný případ symbolické formy než mýtus, a souvisí s prožitkem různojazyčnosti. Výklad je střídavě koncipován historicky a fenomenologicky, reflektuje zakladatelskou tradici evropské filosofie v linii Sokrates, Platón, Aristoteles a sleduje začasté výklady prof. Patočky z přelomu 60. a 70. let. V oblasti fenomenologického výkladu jsou nejdůležitější výklady Husserlovy, zejména z "Krize evropských věd". Důležitým pojmem je výměr diskursu, kde se ukazuje rozdíl mezi přístupy založenými teoreticky, tedy matematikou, filosofií, antickou vědou, a přístupy založenými prakticky - mýtem, životem, moderní vědotechnikou. Kurz je důležitým doplnkem a rozvinutím výkladů o vědě jakožto epistémé, tedy výkladu kurzu Úvod do humanitních věd a studia vzdělanosti (UHVSV).Bližší podrobnosti najdete v Moodle v podatelnně pro tento kurz, pod názvem Úvodní kurzy a cykly (UKC). Tam je také popsán způsob zadávání úkolů, odevzdávání referátů a podmínky atestace.

Historický seminář - Úvod do studia dějepisu

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB029 Garant: Himl,P. + Tuček,J.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: metodologie
Rozvrh: čt 14:30 - 15:50, místnost YTAULA (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Hlavním cílem kurzu je seznámit studenty s teoretickými a praktickými základy badatelské práce historika, zlepšit analytické dovednosti během práce s textem a podpořit schopnosti akademického psaní. Teoretická rovina kurzu zahrnuje seznámení se s řadou teoretických metod a postupů historika. Velká pozornost přitom bude věnovaná kritice pramenů. Konkrétně půjde o to, jak máme číst a interpretovat písemní, primární a sekundární prameny (publikované a nepublikované, tiskoviny, literaturu a další). Během kurzu se budou rozebírat možná úskalí historikovy práce, možnost objektivity historika a objektivního přístupu ke studiu dějin, meze výpovědní hodnoty a objektivity pramenů a spolu s tím historického výzkumu, zobecnění a kauzalita historického procesu atd. Praktická rovina kurzu zahrnuje vypracování studenty vlastního výzkumného projektu, který pak lze uplatnit v rámci budoucího diplomového nebo doktorského projektu, grantové přihlášky apod.

Město jako obraz (starověk)

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB022 Garant: Altová,B.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: architektura, město
Rozvrh: st 10:00 - 11:20, místnost YT112 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
The main aim of this course is to teach students the principles of the general methodology of quantitative sociological research. The course provides students with knowledge of basic quantitative research methods and is focused mainly on the preparation of questionnaires. Attention will be paid to the formulation of research problems, identification and conceptualization, the choice of appropriate research strategies and also on instrument, operationalization, research project preparation and lastly the construction of questionnaires.

Moderní česko-německé vztahy pohledem historických věd I. (1848 - 1918)

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB034 Garant: Soukupová,B.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: 19. století, 20. století, menšina, česká národní identita
Rozvrh: út 11:30 - 12:50, místnost YT112 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Kurz navazuje na Relační malbu I, účast na Relační malbě I je tedy vstupní podmínkou účasti na Relační malbě II.Prostřednictvím vlastní tvorby drobných studií získají posluchači uvědomění o jednotlivých snahách výtvarného umění moderny, o jejich souvislostech a celkovém vyznění. Pochopí, jaké existují souvislosti mezi uměním moderny a postmoderny. Od studentů je očekávána samostatná malířská tvorba a písemná reflexe metodiky relační malby.

Multietnická a multikulturní společnost Československé republiky (1918 - 1939)

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB037 Garant: Soukupová,B.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: 20. století, menšina, česká národní identita
Rozvrh: út 10:00 - 11:20, místnost YT112 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Představivost či imaginace hraje v novověké filosofii klíčovou roli, takže Im. Kant může v Kritice čistého rozumu prohlásit, že v ní spočívá to specificky lidské na člověku. Systematicky koncipovaný kurz bude sledovat základní motivy a významové posuny v pojetí imaginace od Spinozy a Leibnize, přes Kanta a Fichta až po Hegela a Husserla

Náboženství a dějiny muslimských zemí I.

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB008 Garant: Nešpor,Z.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: 19. století, 20. století, náboženství
Rozvrh: po 10:00 - 11:20, místnost YT032 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Cílem semináře je seznámit studenty a studentky s vybranými sociologickými přístupy ke vztahu mezi přírodou, životním prostředím a společností, se základními sociologickými pojmy environmentální sociologie, s osobnostmi a teoriemi. Probírané texty navazují na přednášky předmětu Environmentální sociologie. Předmět by měl také přispět k diskusi aktuálních témat, v konkrétním případě zejména proces individualizace a její environmentální aspekty. Seminář je založen na práci s texty a předpokládá aktivní účast.Vzhledem k tomu, že se jedná o seminář, tak účast je povinná, alespoň 70 %. Kurz bude zakončen písemným testem.

Orálně-historická metoda ve výzkumné teorii a praxi I.

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB057 Garant: Wohlmuth Markupová,J.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: metodologie
Rozvrh: po 14:30 - 15:50, místnost YT112 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Předmět se systematicky zabývá vztahem přírody a lidské společnosti, člověka a jeho životního prostředí. Definuje zásadní pojmy, zákonitosti a souvislosti důsledně v kontextu sociální a kulturní ekologie, resp. sociální ekologie. Představuje obor a oborové paradigma, práci s odbornou literaturou včetně problematiky překladu a terminologie.

Řecké náboženství: rituál

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB064 Garant: Vítek,T.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: antika, náboženství
Rozvrh: po 13:00 - 14:20, místnost YT221 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
The subject is aimed at the main theoretical conceptions and representatives of historical sociology. The graduates of the studies will be familiar with the basic schools, directions and paradigms of theoretical conceptions, but also to possess a deeper understanding and insight to basic meta-theoretical assumptions, problems and theoretical dilemmas that are involved in the concepts of historical sociology.

Severská vikinská a středověká kultura I.: vikinská kultura (ca. 793 - 1066)

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB041 Garant: Suchý,M.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: středověk
Rozvrh: út 17:30 - 18:50, místnost YT211 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Podrobná četba a interpretace klasických textů s využitím sekundární literatury.

Středověká katedrála

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB042 Garant: Suchý,M.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: středověk
Rozvrh: čt 13:00 - 14:20, místnost YT003 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Kurz seznamuje posluchače s významnými osobnostmi archeologického výzkum 18. – 21. století v českých zemích i v zahraničí. Zařazuje vývoj archeologie do souvislostí kulturního, vědeckého a politického vývoje v novověku a moderní době. V neposlední řadě seznamuje kurz posluchače se stručným nástinem aktuálního výkladu vývoje člověka, lidské společnosti a její kultury od samého počátku až do středověku.

Vnímání uměleckého díla v čase

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB021 Garant: Alt,J.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: teorie umění, výtvarné umění
Rozvrh: st 10:00 - 11:20, místnost YT121 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
V kurzu se zabýváme definováním historické a estetické hodnoty výtvarných uměleckých děl minulosti, způsobem jejich popisu a interpretace pro poznání minulosti a jejich významu v současnosti. Zaměříme se na rozpoznávání časových sedimentů v uměleckém díle, problematiku restaurování, konzervování, rekonstrukce, konverze a v té souvislosti i proměny funkce uměleckého díla v čase. Kurz je vhodný pro studenty, kteří ve své bakalářské práci hodlají využívat obrazové prameny umělecké povahy (malířství, sochařství, architektura, urbanistické celky, kresby, grafiky aj.) nebo předpokládají, že by se v dalším studiu chtěli věnovat dějinám výtvarného umění, muzejnictví, historie nebo práci v muzeu, galerii, památkové péči, v průvodcovské službě apod. Náplň kurzu vychází z praktické zkušenosti restaurátora uměleckých děl a historičky umění.

Vybrané problémy českých dějin I.

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB030 Garant: Tuček,J.
Semestr: zimní i letní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: středověk, česká národní identita
Rozvrh: čt 10:00 - 11:20, místnost YT002 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Kurz je zaměřen na vybrané problémy českých středověkých a částečně raně novověkých sociálních, hospodářských i politických (se zvláštním zřetelem k mocenským systémům) dějin. Cílem kurzu je seznámit posluchače především s odborným pojmoslovím v návaznosti na probíraná témata a se specifiky studia historických jevů různého charakteru.

Vývoj veřejné správy v českých zemích po roce 1848

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB056 Garant: Štemberk,J.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: -
Rozvrh: út 10:00 - 11:20, místnost YT003 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Volitelný předmět seznamuje posluchače s hlavními trendy vývoje české a později československé veřejné správy, s významnými institucemi a jejich fungováním, a též důležitými osobnostmi, v období od změn způsobených událostmi let 1848 a 1849 až do počátku 21. století. Pozornost bude věnována státní správě i samosprávě, v jejímž rámci bude sledována vedle územní i profesní samospráva. Výklad bude veden v souvislostech s významnými událostmi moderních politických a hospodářských dějin, které vývoj veřejné správy ovlivňovaly.

Zrození byrokrata: Vzdělání, moc a sociabilita osvícenských úředníků

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB012 Garant: Ondo Grečenková,M.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: raný novověk
Rozvrh: pá 13:00 - 14:20, místnost YT112 (Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, Praha 8 - Libeň)
Kurz je zaměřen na problematiku zrodu moderního úřednictva v osvícenství, zejména v době Josefa II. Věnuje se především střednímu úřednictvu habsburské monarchie, přičemž sleduje i evropský kontext, srovnává normy s praxí. Představuje koncepty byrokratizace a centralizace společnosti, pokouší se zodpovědět otázku formování nové osvícensko-úřednické elity, její identity, vzdělanostních, kulturních a rodinných strategií a vzorců chování. Studenti jsou seznamováni s pramenným materiálem a sami se pokoušejí zkoumat mikrohistorické případy úřednických kariér a každodenního života nižšího a středního úřednictva. Kurz se věnuje rovněž komunikaci mezi úřady a „občany“, pracovním podmínkám úředníků, šikaně i korupci a jejímu řešení.Podmínky atestu: písemná práce na poslední "atestační" hodině formou zodpovězení 2 - 3 otázek z probírané látky,nebo referát na hodině.

Zrození byrokrata: Vzdělání, moc a sociabilita osvícenských úředníků (kombinovaná forma)

Profilový předmět Historie
Kód předmětu: YBHB012K Garant: Ondo Grečenková,M.
Semestr: zimní Jazyk výuky: čeština
Kredity: 4 Klíčová slova: raný novověk
Rozvrh: nepravidelná výuka viz SIS
Kurz je zaměřen na problematiku zrodu moderního úřednictva v osvícenství, zejména v době Josefa II. Věnuje se především střednímu úřednictvu habsburské monarchie, přičemž sleduje i evropský kontext, srovnává normy s praxí. Představuje koncepty byrokratizace a centralizace společnosti, pokouší se zodpovědět otázku formování nové osvícensko-úřednické elity, její identity, vzdělanostních, kulturních a rodinných strategií a vzorců chování. Studenti jsou seznamováni s pramenným materiálem a sami se pokoušejí zkoumat mikrohistorické případy úřednických kariér a každodenního života nižšího a středního úřednictva. Kurz se věnuje rovněž komunikaci mezi úřady a „občany“, pracovním podmínkám úředníků, šikaně i korupci a jejímu řešení.Podmínky atestu: písemná práce na poslední "atestační" hodině formou zodpovězení 2 - 3 otázek z probírané látky,nebo referát na hodině.Pro kombinované studenty bude kurz nahráván a "vysílán" přes MS TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aurJWu2b8oOp5ov18wXi2R7CP5OQjvSmiweYQ-yurKTA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=a30cd93f-029c-4473-a054-3a02fdedba20&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2

Poslední změna: 30. červenec 2019 12:27 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Váš názor
Kontakty

Univerzita Karlova

Fakulta humanitních studií

Pátkova 2137/5

182 00 Praha 8


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČ: 00216208

DIČ: CZ00216208

Podatelna

Všechny kontakty


Jak k nám