• Aktuality

Aktuality

1. července 2021

Kateřina Jirsová k odevzdávání bakářských prací a k obhajobám v letním termínu:



Informace pro studenty, kteří nastoupili ke studiu do roku 2018

1. Odevzdání elektronické verze prací do SIS

2. Odevzdání tištěných verzí prací

3. Přihláška k obhajobě + seznam literatury ke Zkoušce z humanitní vzdělanosti

4. Zapsání kreditů za předmět Příprava bakalářské práce

5. Chybějící studijní povinnosti v okamžiku odevzdání prací

6. Forma konání obhajob

7. Oponenti bakalářských prací, posudky

8. Pozvánky na obhajoby

9. Obecné informace


1. Odevzdání elektronické verze prací do SIS

Jak již nejspíš víte, bakalářky můžete odevzdávat v elektronické podobě do SIS kdykoliv do 30.7. včetně. Soubor s řešením práce nahrajete do SIS ve formátu PDF/A – konverze souboru do tohoto formátu není složitá – v SIS pod detailem vaší práce najdete možnost editace, na kterou kliknete. Doplňuji, že pro nahrání práce je nutné mít zaregistrované téma práce! Pokud téma není v SIS zaregistrované, nemůžete s bakalářkou vůbec nic dělat! Některým z vás téma v SIS stále chybí, upozorňuji tedy, že je potřeba téma ihned zapsat. Po nahrání souboru proběhne automatická kontrola na správnost souboru PDF/A. Výsledkem kontroly je potvrzení „Je PDF/A“ – pokud se místo toho objeví notifikace „Není PDF/A“, došlo k nějaké chybě při konverzi. V takovém případě nepropadejte panice a napište mail buď na: , nebo na , případně kolegyni Adéle Kobzáňové na . Jakékoliv technické nesrovnalosti s konverzí či problémy s nahráním práce vyřešíme po odevzdání prací., tj v průběhu prvního srpnového týdne. Upozorňuji, že od 1. do 29.7. budu mít dovolenou a nebudu tedy reagovat na maily s výjimkou 15.7., kdy budu pracovat. V druhé polovině července maily průběžně budu číst, řešit ale budeme pouze nejnutnější případy týkající se odevzdání bakalářek. Dalším krokem po odevzdání práce je kontrola na plagiáty, která je také automatická. Její výsledek si po odevzdání v srpnu zobrazím já a případně vedoucí vaší bakalářské práce. Po proběhlé kontrole na PDF/A je posledním krokem odevzdání tzv. „doodevzdání“ – je potřeba ještě jednou v SIS potvrdit odevzdání, systém se vás zeptá, zda opravdu chcete řešení odevzdat, je nutné dole na stránce editace odkliknout „OK“. Pokud to neuděláte, práci v SIS nikdo neuvidí a nebudeme o ní vědět. Někdy se může stát, že možnost editace práce v SIS chybí. Je to způsobeno technickou chybou – nesprávným statusem práce, kdy je řešitel pouze přihlášen, ale zadání práce není potvrzeno studijním oddělením. Problém se dá snadno napravit. U aktuálně přihlášených studentů jsem status zkontrolovala, editaci byste měli mít dostupnou. Pokud by se to přece jen stalo, opět vyřešíme třeba i po 30.7. a práci vám umožníme odevzdat.


2. Odevzdání tištěných verzí prací

Tištěné verze odevzdávat nebudete! Jeden výtisk BP přinesete až na obhajobu své práce. Po obhajobě si výtisk vezme buď vedoucí práce nebo si jej necháte vy (pokud vedoucí nemá zájem).


3. Přihláška k obhajobě + seznam literatury ke Zkoušce z humanitní vzdělanosti

Přihlášku k obhajobě a Zkoušce z humanitní vzdělanosti si vygenerujete sami v SIS (v záložce Státní závěrečné zkoušky) – zkontrolujte, zda jsou na přihlášce správné údaje – název práce, jméno vedoucího, apod. Přihlášku vytiskněte a spolu se seznamem literatury pošlete poštou na adresu: Sekretariát bakalářského studia, FHS, Pátkova 2137/5, Praha 8, 182 00. Tyto dokumenty je potřeba poslat tak, aby na fakultě byly do 30.7. (včetně). Neposílejte dokumenty mailem. nebudu mít kapacitu tisknout 115 přihlášek a seznamů!


4. Zapsání kreditů za předmět Příprava bakalářské práce

20 kreditů za Přípravu bakalářské práce vám zapíšeme po odevzdání prací a obdržení vašich tištěných přihlášek. Nebude to hned první pracovní den po odevzdání prací, spíše cca do konce prvního srpnového týdne. Zároveň se zapsáním 20 kreditů provedu kontrolu vašich studijních povinností.


5. Chybějící studijní povinnosti v okamžiku odevzdání prací

Chybějící zkoušky musíte splnit nejpozději na začátku září. Jakmile budete mít v září studijní povinnosti splněné, napište mi ihned mail, abych věděla, že s vámi máme na obhajoby počítat. V opačném případě (nesplnění studijních povinností) nebudete k SZ připuštěni a její termín vám propadne. Nesplněné zkoušky v září značně komplikují organizaci obhajob. Snažte se tedy chybějící kredity a zkoušky splnit do 1.9. (v případě souborných zkoušek SVIP, EDK a SAFM se přihlaste hned na první vypsané termíny v září).


6. Forma konání obhajob

Všechny státní zkoušky se budou konat prezenčně!


7. Oponenti bakalářských prací, posudky

Někteří z vás již mají v předstihu přiřazeného oponenta, protože je sháním již teď. Většina ale dostane přiděleného oponenta až v srpnu. Posudky vedoucího i oponenta budou v SIS dostupné nejpozději tři pracovní dny před obhajobou.


8. Pozvánky na obhajoby

Pozvánky na obhajoby dostanete nejpozději tři pracovní dny před termínem obhajoby, zpravidla je to ale o něco dříve. Sestavit komise pro 115 studentů (aktuální počet přihlášených) je velice náročný a zdlouhavý proces, který trvá po celý srpen a většinu září. Nepište mi prosím, že stále nemáte termín obhajoby! Termíny nezatajujeme, prostě je často až dlouho do září neznáme, protože čekáme na potvrzení členů komise, vedoucího a oponenta. Berte na vědomí, že komise se sestavují v průběhu prázdnin, kdy jsou učitelé na dovolené, což celou věc ještě komplikuje, protože mnozí učitelé na maily nereagují nebo reagují s velkým zpožděním. Pokud ale práci odevzdáte v pořádku do SIS, termín dostanete, nezapomene se na vás. Termíny obhajob není možné zveřejnit před sestavením komise! Tyto procesy jsou na sobě v SIS závislé.


9. Obecné informace

S dotazy ohledně odevzdání prací se neobracejte na Studijní oddělení, nýbrž na Sekretariát programu SHV! Vzhledem k dovoleným prosím buďte trpěliví a neočekávejte, že vám odpovíme ihned, také nebude některé dny nikdo přítomen na fakultě osobně, pište tedy raději maily, než abyste volali. Nicméně, jak jsem již psala, neobávejte se komplikací, technické problémy vyřeším po návratu z dovolené na začátku srpna, případně, pokud půjde o složitější problém se SIS, požádám o pomoc a radu fakultní IT oddělení.




Informace pro studenty, kteří nastoupili ke studiu od roku 2018


1. Odevzdání elektronické verze prací do SIS

2. Odevzdání tištěných verzí prací

3. Přihláška k obhajobě

4. Kontrola splněných studijních povinností

5. Chybějící studijní povinnosti v okamžiku odevzdání prací

6. Forma konání obhajob

7. Oponenti bakalářských prací, posudky

8. Pozvánky na obhajoby

9. Obecné informace


1. Odevzdání elektronické verze prací do SIS

Jak již nejspíš víte, bakalářky můžete odevzdávat v elektronické podobě do SIS kdykoliv do 30.7. včetně. Soubor s řešením práce nahrajete do SIS ve formátu PDF/A – konverze souboru do tohoto formátu není složitá – v SIS pod detailem vaší práce najdete možnost editace, na kterou kliknete. Doplňuji, že pro nahrání práce je nutné mít zaregistrované téma práce! Pokud téma není v SIS zaregistrované, nemůžete s bakalářkou vůbec nic dělat! Některým z vás téma v SIS stále chybí, upozorňuji tedy, že je potřeba téma ihned zapsat. Po nahrání souboru proběhne automatická kontrola na správnost souboru PDF/A. Výsledkem kontroly je potvrzení „Je PDF/A“ – pokud se místo toho objeví notifikace „Není PDF/A“, došlo k nějaké chybě při konverzi. V takovém případě nepropadejte panice a napište mail buď na: , nebo na , případně kolegyni Adéle Kobzáňové na . Jakékoliv technické nesrovnalosti s konverzí či problémy s nahráním práce vyřešíme po odevzdání prací., tj v průběhu prvního srpnového týdne. Upozorňuji, že od 1. do 29.7. budu mít dovolenou a nebudu tedy reagovat na maily s výjimkou 15.7., kdy budu pracovat. V druhé polovině července maily průběžně budu číst, řešit ale budeme pouze nejnutnější případy týkající se odevzdání bakalářek. Dalším krokem po odevzdání práce je kontrola na plagiáty, která je také automatická. Její výsledek si po odevzdání v srpnu zobrazím já a případně vedoucí vaší bakalářské práce. Po proběhlé kontrole na PDF/A je posledním krokem odevzdání tzv. „doodevzdání“ – je potřeba ještě jednou v SIS potvrdit odevzdání, systém se vás zeptá, zda opravdu chcete řešení odevzdat, je nutné dole na stránce editace odkliknout „OK“. Pokud to neuděláte, práci v SIS nikdo neuvidí a nebudeme o ní vědět. Někdy se může stát, že možnost editace práce v SIS chybí. Je to způsobeno technickou chybou – nesprávným statusem práce, kdy je řešitel pouze přihlášen, ale zadání práce není potvrzeno Studijním oddělením. Problém se dá snadno napravit. U aktuálně přihlášených studentů jsem status zkontrolovala, editaci byste měli mít dostupnou. Pokud by se to přece jen stalo, opět vyřešíme třeba i po 30.7. a práci vám umožníme odevzdat.


2. Odevzdání tištěných verzí prací

Tištěné verze odevzdávat nebudete! Jeden výtisk BP přinesete až na obhajobu své práce. Po obhajobě si výtisk vezme buď vedoucí práce, nebo si jej necháte vy (pokud vedoucí nemá zájem).


3. Přihláška k obhajobě

Přihlášku k obhajobě si vygenerujete sami v SIS (v záložce Státní závěrečné zkoušky) – zkontrolujte, zda jsou na přihlášce správné údaje – název práce, jméno vedoucího, apod. Přihlášku vytiskněte a pošlete poštou na adresu: Sekretariát bakalářského studia, FHS, Pátkova 2137/5, Praha 8, 182 00. Tyto dokumenty je potřeba poslat tak, aby na fakultě byly do 30.7. (včetně.) Neposílejte dokumenty mailem, nebudu mít kapacitu tisknout 115 přihlášek.


4. Kontrola splněných studijních povinností

Kontrolu provedu po odevzdání prací na začátku srpna.


5. Chybějící studijní povinnosti v okamžiku odevzdání prací

Chybějící zkoušky musíte splnit nejpozději na začátku září. Jakmile budete mít v září studijní povinnosti splněné, napište mi ihned mail, abych věděla, že s vámi máme na obhajoby počítat. V opačném případě (nesplnění studijních povinností) nebudete k SZ připuštěni a její termín vám propadne. Nesplněné zkoušky v září značně komplikují organizaci obhajob. Snažte se tedy chybějící kredity a zkoušky splnit do 1.9. (v případě státních zkoušek SVIP, EDK a FKHV se přihlaste hned na první vypsané termíny v září).


6. Forma konání obhajob

Všechny státní zkoušky se budou konat prezenčně!


7. Oponenti bakalářských prací, posudky

Někteří z vás již mají v předstihu přiřazeného oponenta, protože je sháním již teď. Většina ale dostane přiděleného oponenta až v srpnu. Posudky vedoucího i oponenta budou v SIS dostupné nejpozději tři pracovní dny před obhajobou.


8. Pozvánky na obhajoby

Pozvánky na obhajoby dostanete nejpozději tři pracovní dny před termínem obhajoby, zpravidla je to ale o něco dříve. Sestavit komise pro 115 studentů (aktuální počet přihlášených) je velice náročný a zdlouhavý proces, který trvá po celý srpen a většinu září. Nepište mi prosím, že stále nemáte termín obhajoby! Termíny nezatajujeme, prostě je často až dlouho do září neznáme, protože čekáme na potvrzení členů komise, vedoucího a oponenta. Berte na vědomí, že komise se sestavují v průběhu prázdnin, kdy jsou učitelé na dovolené, což celou věc ještě komplikuje, protože mnozí učitelé na maily nereagují nebo reagují s velkým zpožděním. Pokud ale práci odevzdáte v pořádku do SIS, termín dostanete, nezapomene se na vás. Termíny obhajob není možné zveřejnit před sestavením komise! Tyto procesy jsou na sobě v SIS závislé.


9. Obecné informace

S dotazy ohledně odevzdání prací se neobracejte na Studijní oddělení, nýbrž na Sekretariát programu SHV! Vzhledem k dovoleným prosím buďte trpěliví a neočekávejte, že vám odpovíme ihned, také nebude některé dny nikdo přítomen na fakultě osobně, pište tedy raději maily, než abyste volali. Nicméně, jak jsem již psala, neobávejte se komplikací, technické problémy vyřeším po návratu z dovolené na začátku srpna, případně, pokud půjde o složitější problém se SIS, požádám o pomoc a radu fakultní IT oddělení.


Mgr. Kateřina Jirsová

Koordinátorka Státních závěrečných zkoušek a závěrečných prací




Sdílet na:  
Váš názor
Kontakty

Univerzita Karlova

Fakulta humanitních studií

Pátkova 2137/5

182 00 Praha 8


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČ: 00216208

DIČ: CZ00216208

Podatelna

Všechny kontakty


Jak k nám